نحوه استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی

در 17 October, 2023 ایجاد شدعمومی

اثبات اجتماعی یکی از پرکاربردترین پدیده های روانشناختی در بازاریابی است. توضیح می دهد که چرا مردم از دیگران کپی می کنند و از اعمال و رفتار دیگران پیروی می کنند.

اثبات اجتماعی یکی از پرکاربردترین پدیده های روانشناختی در بازاریابی است. اثبات اجتماعی توضیح می دهد که چرا مردم از دیگران کپی کرده و از اعمال و رفتار آنها پیروی می کنند. اثبات اجتماعی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مخاطبان هدف شما استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که 97 درصد از مصرف کنندگان می گویند که بررسی های آنلاین بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. در مورد اینکه آیا اثبات اجتماعی در بازاریابی جواب می دهد یا خیر، نظر دومی وجود ندارد، به سادگی تاثیر گذار است شک نکنید!.

اگر مطمئن نیستید که اثبات اجتماعی چیست، این پست را بخوانید .

اما بهترین راه برای استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی چیست؟ چگونه برند شما می تواند بهترین استفاده را از اثبات اجتماعی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید مشتریان ایده آل شما داشته باشد؟

بیایید بفهمیم…

1. توصیفات و نظرات

توصیه های مشتریان قبلی یکی از بهترین راه ها برای استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی و ایجاد آن برای برند شما است. چرا؟

از آنجا که توصیفات و نظرات مشتریان قبلی بهترین کار را برای توضیح دادن شما به مخاطبانتان را دارد، این عمل درنهایت باعث خرید محصول و استفاده از آن میگردد.

بر اساس تحقیقات ، اکثر مردم مقلد هستند و تنها 5 درصد آنها مبتکر هستند. به همین دلیل است که 88٪ از مصرف کنندگان به بررسی های آنلاین اعتماد می کنند و آنها را به عنوان توصیه های شخصی در نظر می گیرند. مطالعه دیگری نشان داد که یک مصرف کننده معمولی قبل از تصمیم گیری برای خرید، حداکثر 10 توصیف و نظر را می خواند.

هنگامی که مشتریان شما همیشه در جستجوی نظرات مشتریان هستند، باید استراتژی ای برای استفاده از آنها در کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید. این یک فرآیند دو مرحله ای است:

  1. مشتریان را تشویق کنید تا توصیفات و نظرات خود را به هر شکلی به اشتراک بگذارند یا در یک وب سایت بررسی و نظردهی شخص ثالث نظر بدهند.
  2. در کمپین های بازاریابی خود از توصیفات مثبت استفاده کنید.

شما نمی توانید و نباید به مشتریان خود تکیه کنید و از آنها انتظار داشته باشید که نظر خود را بنویسند. حتی اگر مشتری وفادار باشد و بسیار راضی باشد، بعید است که او یک گواهی و نر مثبت را به اشتراک بگذارد.

مشتریان معمولاً پیش از به اشتراک گذاشتن نظرات رسمی در بازاریابی دهان به دهان شرکت می کنند. بله، بازاریابی دهان به دهان مزایای خاص خود را دارد و شما به آن نیاز دارید. برای اینکه بتوانید از اثبات اجتماعی در بازاریابی استفاده کنید، به بسیاری از توصیفات و نظرات مشتریان خود نیاز دارید.

شما باید با مشتریان خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که یک گواهی و بررسی از خود به اشتراک بگذارند یا نظر خود را بگذارند. یک رویکرد سیستماتیک برای جمع آوری و مدیریت گواهینامه ها ایجاد کنید. یک تیم اختصاصی در دفتر خود داشته باشید که با مشتریان تماس می گیرد، از آنها درخواست دریافت گواهی نامه رضایتمندی می کند، توصیفات آنها را ثبت می کند، آنها را راهنمایی می کند، بررسی ها و توصیفات را ویرایش می کند، آنها را مدیریت می کند، آنها را غربال می کند و بهترین ها را هر ماه به تیم بازاریابی ارسال می کند.

سپس تیم بازاریابی شما می تواند از بهترین توصیفات و بررسی ها در کمپین های بازاریابی استفاده کند تا به مخاطبان شما نشان دهد که مشتریان دیگر در مورد برند و محصولات شما چه می گویند. این ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما پس از ساده‌سازی، خیلی کارآمد به نظر می‌رسد.

نظرات و توصیفات را می توان به هر شکلی که دوست دارید در کمپین های بازاریابی استفاده کرد. از نظرات مشتریان در وب سایت، کمپین های PPC، صفحات فرود و مطالعات موردی خود استفاده کنید. به طور مشابه، می توانید از نظرات در خبرنامه، وب سایت، وبلاگ، رسانه های اجتماعی و صفحات فشرده استفاده کنید.

2. اثبات اجتماعی از طریق شبکه های اجتماعی

دنبال کردن شبکه های اجتماعی یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی است. با پدیده اثبات اجتماعی می توانید فالوورهای خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید. وقتی مردم می بینند که افراد دیگر صفحه ای را لایک یا فالو می کنند، آن را نیز دنبال می کنند.

راه های مختلفی برای استفاده از اثبات شبکه های اجتماعی در بازاریابی وجود دارد. بهترین رویکرد این است که از فالوورهای موجود در رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا مخاطبان هدف خود را دنبال کنید.

از تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی در وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان بگویید که چقدر در بین مردم و در یک پلت فرم شبکه اجتماعی خاص مشهور هستید. این آنها را متقاعد می کند که شما را دنبال کنند.

افزودن تعداد فالورها با نمادهای شبکه های اجتماعی در پست‌های وبلاگتان، خوانندگان را تشویق می‌کند که همین کار را انجام دهند، به شرطی که فالورهای زیادی داشته باشید.

در ابتدا، زمانی که تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و فالوورهای کمی دارید، ممکن است کار سختی باشد، اما زمانی که تعداد مناسبی داشته باشید، بصورت خودکار رشد می‌کنید. این زیبایی اثبات اجتماعی است، به طور خودکار کار می کند.

3. جوایز دریافتی و بیان آنها

این یک راه عالی برای استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی است. اگر کسب و کار شما برنده جوایزی شده است یا نامزد یک جایزه پیشرو در صنعت خود شده اید، این یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری بر روی آن است.

هنگامی که از جوایز، تذکرات، تقدیرنامه ها و غیره استفاده می کنید، برند شما را قابل اعتماد می کند. این نشان می دهد که مردم و کارشناسان ترجیح می دهند از برند شما استفاده کنند که پدیده اثبات اجتماعی را تقویت می نماید. از آنجایی که جوایز و گواهینامه ها توسط متخصصان صادر می شود، مخاطبان شما به شما اعتماد خواهند کرد و آنها را به عنوان تاییدیه های متخصص در نظر خواهند گرفت.

اگر با مشاغل معروف یا افراد مشهور یا هر چهره محبوبی کار کرده اید، باید آنها را در وب سایت خود ذکر کنید تا به بازدیدکنندگان بگویید که برند شما مورد اعتماد کارشناسان است. 

باید ببینید کجا از کسب و کار شما نام برده شده است. نشریات محبوب، نویسندگان برجسته و روزنامه نگاران همیشه از برندها نام می برند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام های تجاری را دنبال کنید و آنها را در وب سایت، وبلاگ، حساب های اجتماعی و کمپین های بازاریابی خود به اشتراک بگذارید تا اثبات اجتماعی را تقویت کنید.

کلام پایانی

راه های مختلفی برای استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی وجود دارد و همه آنها کارساز هستند. شما باید مواردی را استفاده کنید که با استراتژی برند شما هماهنگ باشند.

نباید منتظر اثبات اجتماعی بمانید، شما باید راه هایی برای دریافت آن پیدا کنید . به دست آوردن نظرات مشتری، بررسی ها، جوایز، تأیید افراد مشهور، مطالعات موردی، دنبال کنندگان و سایر انواع اثبات اجتماعی دشوار است، و نباید انتظار داشته باشید که به طور خودکار برای کسب و کار شما با رشد آن تولید شود.

نه، این اتفاق نمی افتد.

مهم نیست که شرکت شما چقدر محبوبیت پیدا می کند، باید راه هایی برای زنده ماندن با استفاده از اثبات اجتماعی در بازاریابی پیدا کنید. به اینصورت کسب و کارهای بزرگ کار می کنند ، اثبات اجتماعی به این سبک کار می کند..