12 راه موثر و برتر برای استفاده از اثبات اجتماعی در صفحات فرود

در 23 October, 2023 ایجاد شدعمومی

اثبات اجتماعی صفحه فرود یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است که از اصل اثبات اجتماعی استفاده می کند، یک پدیده روانی و اجتماعی که در آن افراد برای تصمیم گیری درست و نادرست به اعمال و نظرات دیگران تکیه می کنند.

اثبات اجتماعی یک تاکتیک بازاریابی موثر برای قرن‌ها بوده است که نمونه‌های قابل توجه آن به تمدن‌های باستانی بازمی‌گردد.

در چشم‌انداز مدرن بازاریابی دیجیتال، کارشناسان بهینه‌سازی و تبدیل، مجموعه‌ای از تاکتیک‌های پشتیبانی شده از داده‌ها را برای گنجاندن شواهد اجتماعی و گواهی‌ها در طراحی صفحه فرود خود کشف کرده‌اند که منجر به نرخ‌های تبدیل بی‌نظیر می‌شود.

در این مقاله، ما قرار است 18 روش پیشگام را بررسی کنیم که می توانید از آنها برای بهبود صفحات فرود خود استفاده کنید.

اثبات اجتماعی صفحه فرود چیست؟

اثبات اجتماعی صفحه فرود یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است که از اصل اثبات اجتماعی استفاده می کند، یک پدیده روانی و اجتماعی که در آن افراد برای تصمیم گیری درست و نادرست به اعمال و نظرات دیگران تکیه می کنند.

همانطور که دکتر رابرت سیالدینی ، روانشناس و نویسنده کتاب نفوذ: روانشناسی متقاعدسازی، اشاره کرده است:
ما یک رفتار را در یک موقعیت خاص درست‌تر می‌بینیم تا جایی که دیگران آن را انجام می‌دهند. این جوهر اثبات اجتماعی را در بر می گیرد.

در یک صفحه فرود، اثبات اجتماعی را می توان از طریق عناصری مانند توصیفات مشتری، محتوای تولید شده توسط کاربر، تأییدیه افراد مشهور و آمارهای دیگربه کار گرفت. با نشان دادن این موارد به مشتریان بالقوه، به این ترتیب که دیگران از یک محصول یا خدمات ما سود برده اند، اعتماد را افزایش می دهید و بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارید.

به قول مارک شفر ، یک مشاور بازاریابی تحسین شده، "اثبات اجتماعی بازاریابی جدید است." این امر اهمیت و روند رو به رشد استفاده از اثبات اجتماعی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال، به ویژه در صفحات فرود را برجسته می کند.

نمونه هایی از اثبات اجتماعی صفحه فرود

در صفحات فرود، اثبات اجتماعی به عنوان تأیید ملموسی عمل می کند که افرادی مانند شما محصول یا خدمات خاصی را خریده یا استفاده کرده اند و آن را ارزشمند می دانند. اعتبار می‌افزاید و می‌تواند بر تصمیمات مشتریان بالقوه تأثیر بگذارد.

انواع متداول اثبات اجتماعی که ممکن است در صفحه فرود با آنها روبرو شوید عبارتند از:

1. تبلیغات : این شامل ذکر رسانه ها، تأیید افراد مشهور و جوایز می شود. نمایش آنها در صفحه فرود به مشتریان بالقوه این اطمینان را می دهد که محصول شما هم معتبر و هم قابل اعتماد است.

2. نظرات مشتریان : این اکانت‌های دست اول مشتریان، شبیه به توصیفات، ارزیابی صادقانه‌ای از یک محصول یا خدمات ارائه می‌دهند. مجموعه ای از نظرات مثبت مشتریان می تواند به مشتریان بالقوه اطمینان دهد که محصول یا خدمات شما ارزشمند است.

3. توصیه‌ها : اینها اظهارات مثبتی هستند که توسط مشتریان گذشته ارائه شده و برای تأیید یک محصول یا خدمات استفاده می‌شوند. به عنوان نوعی اثبات اجتماعی، توصیفات می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیم مشتری بالقوه برای خرید تأثیر بگذارد.

4. رتبه بندی ستاره ها : این ها یک نمایش بصری سریع از محبوبیت یک محصول یا خدمات ارائه می دهند. هرچه رتبه ستاره بالاتر باشد، احتمال اینکه مشتریان بالقوه محصول را با کیفیت بالا درک کنند، بیشتر می شود.

5. بررسی‌های محصول : ارزیابی‌های دقیق از یک محصول توسط مشتریان یا کارشناسان صنعت می‌تواند به خریداران بالقوه، اطمینان خاطری را که برای خرید نیاز دارند، ارائه دهد. بررسی ها معمولاً شامل توصیفی از ویژگی های محصول، همراه با ارزیابی مزایا و معایب آن هستند.

6. مطالعات موردی : این بررسی های عمیق از محصول یا خدمات شما نشان می دهد که چگونه به مشتریان دیگر کمک کرده است و اعتبار و اثربخشی آن را بیشتر می کند.


چرا اثبات اجتماعی برای صفحات فرود مهم است؟

مشتریان اغلب در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرند که در وب سایت شما بمانند یا پرش کنند. به همین دلیل است که صفحات فرود باید فوراً کاربران را مجذوب خود کنند، تولید سرنخ را تسهیل کنند و مخاطبان را به سمت اقدامات خاص هدایت کنند.

اثبات اجتماعی برای صفحات فرود مهم است زیرا نقش مهمی در ایجاد اعتماد، اعتبار و ترغیب مشتریان بالقوه برای اقدام دارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که اثبات اجتماعی ضروری است:

1. اعتماد ایجاد می کند: اثبات اجتماعی اعتبار برند شما را افزایش می دهد و به تقویت اعتماد در بین مشتریان بالقوه کمک می کند. بر اساس نظرسنجی BrightLocal ، نود و یک درصد از مصرف کنندگان 18 تا 34 ساله به اندازه توصیه های شخصی دیگران به نظرات آنلاین اعتماد دارند. این نشان می دهد که اکثر مصرف کنندگان به نظرات دیگران اعتماد زیادی دارند، حتی زمانی که آنها شخصاً نظر دهندگان را نمی شناسند.

2. عدم اطمینان را کاهش می دهد: اثبات اجتماعی به کاهش عدم اطمینان کمک می کند و به مشتریان بالقوه اطمینان می دهد. طبق مطالعه ای که توسط Trustpilot انجام شده است ، 92٪ از مشتریان هنگام خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند، و 72% اظهار داشتند که نظرات مثبت اعتماد آنها را به یک خرید افزایش می دهد. این نشان می‌دهد که اثبات اجتماعی، در قالب بررسی مشتریان، نقش مهمی در کاهش عدم اطمینان و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های خرید دارد.

3. بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارد: اصل اثبات اجتماعی نشان می‌دهد که افراد با کارهایی که دیگران انجام می دهند و با این فرض که رفتار صحیحی است، خود را هماهنگ می‌کنند ( رابرت سیالدینی، تأثیر: روانشناسی متقاعدسازی ) نمایش توصیفات یا نظرات کاربران در صفحه فرود شما می تواند بازدیدکنندگان را به سمت تصمیم گیری مثبت برای خرید راهنمایی کند.

4. ارزش محصول شما را به نمایش می گذارد: گواهی ها روایت های واقعی از اثربخشی محصول شما را ارائه می دهند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Qualtrics ، نود و دو درصد از مصرف کنندگان گفته اند که هنگام خرید، گواهینامه ها را می خوانند، و 88% از آنها به اندازه توصیه های حضوری دیگران به این توصیفات اعتماد دارند. این نشان می‌دهد که نمایش نظرات مثبت می‌تواند ارزش محصول یا خدمات شما را به مشتریان بالقوه نشان دهد.

5. نرخ تبدیل را بهبود می بخشد: شواهد نشان می دهد که بررسی های با کیفیت بالا و مثبت می توانند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. به عنوان مثال، مرکز تحقیقات اشپیگل دریافت که نمایش نظرات می تواند نرخ تبدیل را تا 270% افزایش دهد.

با ادغام استراتژیک اثبات اجتماعی در صفحات فرود خود، می توانید از این مزایا برای بهبود اعتبار برند خود، تأثیرگذاری بر رفتار مشتری و در نهایت افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.


12 تاکتیک اثبات اجتماعی برای صفحات فرود بهتر


1. توصیفات مشتری

توصیفات مشتری تاییدیه هایی است که توسط کاربران راضی ارائه می شود. با نشان دادن مشتریان موجود، برند شما قابل ارتباط تر می شود و مخاطبان می توانند به طور مستقیم متوجه شوند که چرا محصولات یا خدمات شما ارزش امتحان کردن را دارند. این توصیفات معمولاً شامل یک نقل قول یا بیانیه کوتاه هستند، اما می‌توانند به مطالب جامع‌تری مانند توصیفات ویدیویی یا نمایه‌های مشتری نیز بسط پیدا کنند.

نظرات مشتریان گزارش های دست اولی از تجربیات مشتری ارائه می دهد. نظرات به عنوان نوعی از بازاریابی دهان به دهان دیجیتال عمل می کنند. 97٪ از مصرف کنندگان می گویند که نظرات آنلاین بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

تأییدیه‌های متخصص، تأثیرگذار، افراد مشهور و تأییدیه‌های کارشناسان می‌توانند وزن قابل‌توجهی برای محصولات یا خدمات شما داشته باشند، به‌خصوص اگر این تأییدات از سوی چهره‌های معتبر صنعت یا تأثیرگذاران با دنبال‌کنندگان قابل‌توجه باشد. این تأییدیه ها می توانند لایه ای از اعتماد را اضافه کنند، به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک که مشتریان نمی توانند محصول را به صورت فیزیکی ارزیابی کنند.


2. نظرات مشتریان

نظرات شکل ارزشمندی از اثبات اجتماعی برای صفحات فرود شما هستند. برخلاف توصیفات، که بیانیه‌های مشتری در وب‌سایت شما هستند، نظرات در پلتفرم‌های شخص ثالث مانند Google ، Capterra یا G2 نوشته می‌شوند .

برای به حداکثر رساندن تأثیر نظرات، استفاده از نظرات شخص ثالث را سخاوتمندانه در نظر بگیرید. یک راه سریع و آسان برای نمایش آنها از طریق اعلان های بررسی است. این اعلان‌های بلادرنگ نظرات مثبتی را از منابع معتبر مستقیماً در صفحه فرود شما نشان می‌دهند.

پلتفرم های مختلف بررسی ممکن است وزن متفاوتی در ذهن مشتریان بالقوه شما داشته باشند. به عنوان مثال، یک بررسی 5 ستاره از G2، یک جمع‌آوری کننده نقد نرم‌افزار مورد اعتماد، ارتباط بیشتری برای صفحه فرود SaaS نسبت به بررسی Google دارد.

به یاد داشته باشید که ترکیبی از نظرات مثبت و منفی را بگنجانید، زیرا مطالعات نشان داده است که 68% از مشتریان زمانی که بازنمایی متعادلی وجود دارد، بیشتر به نظرات اعتماد می کنند. جالب توجه است، مشتریانی که به طور فعال به دنبال نظرات منفی هستند، 2٪ بیشتر از دیگران تبدیل شده اند.

با استفاده از قدرت اعلان‌های بررسی و پذیرش بازخورد معتبر مشتری، می‌توانید به طور موثر اعتماد ایجاد کنید، نگرانی‌ها را برطرف کنید و تبدیل‌ها را در صفحات فرود خود افزایش دهید.


همین حالا با استفاده از ابزارهای نوتیفر، فروش، ثبت نام و رضایت مشتری های خود را افزایش دهید


3. رتبه بندی ستاره ها

رتبه بندی ستاره ها شکل مهمی از اثبات اجتماعی است که به طور قابل توجهی بر تصمیم گیری مشتریان احتمالی در صفحات فرود تأثیر می گذارد. در اینجا 2 مثال و آمار مربوط به رتبه بندی ستاره ها آورده شده است:

رتبه بندی کلی:

  • Airbnb ، یک پلت فرم محبوب برای اجاره ویلا و رزرواسیون، میانگین امتیاز ستاره را برای هر ملک در صفحات فرود خود به طور برجسته نشان می دهد. این رتبه بندی کلی یک ارزیابی کلی از کیفیت ملک ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه رزرو را بگیرند.
  • بر اساس مطالعه ای که توسط BrightLocal انجام شده است، 90 درصد از مصرف کنندگان قبل از بازدید از یک کسب و کار، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند، در حالی که مصرف کننده متوسط قبل از اینکه احساس کند می تواند به یک خرید اعتماد کند، 10 نظر را مطالعه می کند. این امر بر اهمیت رتبه‌بندی ستاره‌های کلی به عنوان یک مرجع سریع برای کاربران تأکید می‌کند.

رتبه های فردی:

  • آمازون ، غول تجارت الکترونیک، رتبه بندی ستاره ها و نظرات مشتریان را در صفحات فرود خود به نمایش می گذارد. این رتبه‌بندی‌ها بینش خاصی در مورد کیفیت و رضایت محصول ارائه می‌دهند و بر تصمیم‌گیری‌های خرید تأثیر می‌گذارند.
  • بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات اشپیگل ، محصولات با رتبه‌بندی بالاتر احتمال خرید بیشتری دارند. به عنوان مثال، افزایش یک ستاره در رتبه بندی یک محصول می تواند منجر به افزایش 5-9٪ در فروش شود.

آمارهای بیشتر مربوط به اهمیت رتبه بندی ستاره ها:

• 82% از مصرف کنندگان رتبه بندی ستاره ها را به عنوان یک عامل مهم در تصمیم گیری های خرید خود می دانند. رتبه بندی ستاره های بالاتر نشان دهنده اعتماد و اعتبار بالاتر در یک محصول یا خدمات است. منبع[ BrightLocal Consumer Review Survey ] 

• طبق مطالعه ای که توسط دانشکده بازرگانی هاروارد انجام شده است، افزایش یک ستاره در رتبه Yelp منجر به افزایش 5 تا 9 درصدی درآمد برای رستوران ها می شود. این نشان دهنده تأثیر مستقیم رتبه بندی ستاره ها بر موفقیت تجاری است.

• تحقیقات PowerReviews نشان می‌دهد که 95% از مصرف‌کنندگان به سانسور یا بررسی‌های جعلی مشکوک هستند، در حالی که هیچ نقد منفی ای وجود نداشته باشد. گنجاندن ترکیبی از رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای مثبت و منفی باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود.

گنجاندن رتبه‌بندی‌های ستاره در صفحات فرود شما، اثبات اجتماعی ارزشمندی را برای مشتریان بالقوه فراهم می‌کند. چه از طریق رتبه‌بندی‌های کلی که یک امتیاز کلی را به نمایش می‌گذارند یا رتبه‌بندی‌های فردی که بازخورد خاصی ارائه می‌دهند، رتبه‌بندی ستاره‌ها تأثیر قابل‌توجهی بر تصمیم‌گیری‌های خرید دارند. کسب‌وکارها با استفاده از رتبه‌بندی ستاره‌های مثبت و پرداختن به بررسی‌های منفی سازنده، می‌توانند اعتبار ایجاد کنند و اعتماد را در میان مخاطبان هدف خود تقویت کنند.

اعلان‌های رتبه‌بندی ستاره روشی تاثیرگذار برای نمایش رتبه‌بندی‌های ستاره در صفحات فرود شما ارائه می‌کنند. این اعلان‌ها به‌صورت پویا رتبه‌بندی‌های اخیر ستاره‌ها را نشان می‌دهند، و اثبات اجتماعی ایجاد می‌کنند و اعتماد ایجاد می‌کنند. 

با استفاده از اعلان‌های رتبه‌بندی ستاره‌ای در صفحه فرود خود، می‌توانید به طور موثر تجربیات مثبت مشتری را برجسته کنید، اعتماد ایجاد کنید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.


4. اطلاعیه های فروش اخیر (Sales Pop)

اعلان‌های فروش اخیر پنجره‌های بازشوی وب‌سایتی هستند که به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ را برای بازدیدکنندگان در هنگام خرید شخصی دیگر ارائه می‌کنند.

این اعلان‌ها از قدرت اثبات اجتماعی استفاده می‌کنند و از ترس از دست دادن (FOMO) استفاده می‌کنند تا احساس فوریت و میل را ایجاد کنند. در اینجا نحوه نمایش و ارائه اعلان های فروش اخیر، می تواند برای وب سایت شما مفید باشد:

1. فوریت ساختمان: با نمایش اعلان‌های فروش اخیر، احساس فوریت را در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنید. دیدن اینکه دیگران در حالی که در وب‌سایت هستند خرید می‌کنند، آنها را تشویق می‌کند که دست به اقدام بزنند، زیرا می‌ترسند فرصت عالی را از دست بدهند.

2. اثبات اجتماعی: اعلان‌های فروش اخیر به عنوان اثبات اجتماعی عمل می‌کنند و نشان می‌دهند که محصول یا خدمات شما مورد تقاضا و مورد اعتماد سایر مشتریان است. این می تواند اعتماد بازدیدکنندگان را نسبت به پیشنهادات شما افزایش دهد و بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارد.

3. افزایش تبدیل: اجرای اعلان‌های فروش اخیر با افزایش احتمالی تا 15% می‌تواند منجر به افزایش قابل توجهی در تبدیل شود. تأثیر روانشناختی مشاهده فعالیت فروش در زمان واقعی، می تواند بازدیدکنندگان را تشویق کند که از این روند پیروی کنند و خرید کنند.

مهم است که اعلان‌های فروش خود را سفارشی کنید تا با برند و طراحی وب‌سایت شما مطابقت داشته باشد و اطمینان حاصل شود که آنها به طور یکپارچه با تجربه کلی کاربر ادغام می‌شوند. با قرار دادن استراتژیک اعلان ها و استفاده از کپی قانع کننده و متقاعد کننده، می توانید اثربخشی آنها را به حداکثر برسانید.

 

با استفاده از اعلان‌های فروش اخیر در وب‌سایت خود، می‌توانید از قدرت FOMO و اثبات اجتماعی برای افزایش فوریت، افزایش اعتماد و در نهایت بهبود نرخ تبدیل استفاده کنید.

4. آرم های مشتری

بر اساس مطالعه موردی انجام شده توسط BrightLocal، گنجاندن لوگوهای مشتری در صفحات فرود می تواند تبدیل ها را تا 15% افزایش دهد . این نشان دهنده تأثیر قابل توجهی است که آرم های مشتری در ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مشتریان بالقوه دارد.

در مقاله‌ای توسط HubSpot ، آنها تأکید می‌کنند که آرم‌های مشتری شکل قدرتمندی از اثبات اجتماعی هستند زیرا اعتبار بصری کیفیت و قابلیت اطمینان محصول شما را ارائه می‌دهند. هنگامی که بازدیدکنندگان برندهای معتبر مرتبط با پیشنهاد شما را می بینند، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و باعث می شود که آنها با کسب و کار شما تعامل بیشتری داشته باشند.

با گنجاندن آرم های مشتری در صفحه فرود خود، می توانید از اعتماد و اعتبار شرکت های معروف برای افزایش شهرت برند خود و افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

5. جوایز

Salesforce ، یک پلتفرم پیشرو مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مجموعه‌ای از جوایز و جوایز معتبر صنعت را به‌طور برجسته در صفحه فرود خود به نمایش می‌گذارد. این جوایز به عنوان اثبات اجتماعی قدرتمندی عمل می‌کنند، که نشان‌دهنده شناخت صنعت Salesforce و تثبیت موقعیت آن‌ها به عنوان ارائه‌دهنده قابل اعتماد و نوآور راه‌حل‌های CRM است.

یکی از جوایز قابل توجهی که آنها از آن برخوردارند، انتخاب شدن به عنوان رهبر در ربع جادویی گارتنر برای مرکز تعامل با مشتری CRM است. این شناخت از سوی یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای معتبر مانند گارتنر اعتبار قابل توجهی به قابلیت های Salesforce می بخشد و آنها را به عنوان یک انتخاب برتر برای مشاغلی که به راه حل های تعامل با مشتری نیاز دارند، قرار می دهد.

نمونه دیگر SaaS InstaPage است که به طور برجسته جوایز و نشان های صنعتی متعددی را برای خدمات اتوماسیون بازاریابی خود در صفحه فرود نشان می دهد.

طبق مطالعه ای که توسط نیلسن انجام شده است، 92% از مصرف کنندگان به توصیه های همتایان و کارشناسان صنعت اعتماد دارند. Saleforce با نمایش برجسته جوایز خود، از تأثیر این شناخت‌ها برای ایجاد اعتماد و اطمینان در بین مشتریان بالقوه استفاده می‌کند و در نهایت باعث ایجاد تبدیل‌ها می‌شود.

علاوه بر این، جوایز نه تنها تخصص و رهبری صنعت را نشان می‌دهند، بلکه به عنوان یک متمایزکننده در بازار رقابتی عمل می‌کنند. آنها یک نمایش بصری از تعهد Salesforce به تعالی ارائه می دهند و به عنوان یک عامل قانع کننده برای مشاغلی که به دنبال راه حل قابل اعتماد CRM هستند، عمل می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط TrustRadiusنشان می دهد که 75% از خریداران B2B جوایز صنعت را به عنوان یک عامل کلیدی در فرآیند تصمیم گیری خود در نظر می گیرند. Salaeforce با نشان دادن جوایز خود در صفحه فرود، از این رفتار خریدار استفاده می کند و به طور مؤثر سابقه اثبات شده و شناخت صنعت آنها را به اشتراک می گذارد.

با استفاده از جوایز صنعت به عنوان اثبات اجتماعی، InstaPage اعتبار برند خود را افزایش می دهد، اعتماد مشتریان بالقوه را دریافت می کند و خود را به عنوان یک رهبر بازار در فضای صفحه فرود قرار می دهد.

6. تعداد کاربران یا مشتریان

تعداد کاربران یا مشتریان شکلی از اثبات اجتماعی است که اندازه پایگاه مشتری شما را به نمایش می گذارد. این شکل از اثبات اجتماعی به جای تکیه صرفاً بر خرد جمعی، بر تعداد افرادی که محصول یا خدمات شما را انتخاب کرده اند تأکید می کند. با نشان دادن اینکه تعداد قابل توجهی از مردم قبلاً تصمیم به مشارکت با پیشنهاد شما گرفته اند، به ایجاد اعتبار و اعتماد کمک می کند.

Shopify نمونه بارز یک شرکت SaaS است که به طور موثر از تعداد کاربران یا مشتریان به عنوان اثبات اجتماعی در صفحات فرود خود استفاده می کند. Shopify در وب سایت خود، با افتخار تعداد قابل توجهی از مشاغل را با استفاده از پلت فرم تجارت الکترونیک خود به نمایش می گذارد که در حال حاضر بیش از میلیون ها نفر است. این امر پذیرش و موفقیت گسترده Shopify را در بین کارآفرینان و مشاغل با اندازه ها و صنایع مختلف نشان می دهد.

با نمایش برجسته تعداد زیادی از کاربران، Shopify از اثبات اجتماعی یک پایگاه مشتری قابل توجه برای نشان دادن اعتبار و موقعیت آنها به عنوان یک راه حل پیشرو در تجارت الکترونیک استفاده می کند. این پیام را منتقل می کند که بسیاری از مشاغل Shopify را به عنوان پلت فرم مورد اعتماد خود برای ساخت و مدیریت فروشگاه های آنلاین خود انتخاب کرده اند.

گنجاندن تعداد کاربران یا مشتریان به عنوان اثبات اجتماعی در صفحات فرود، یک استراتژی مؤثر برای شرکت‌های SaaS مانند Shopify برای القای اعتماد، ایجاد اقتدار صنعت و جذب مشتریان جدیدی است که به دنبال راه‌حل قابل اعتماد تجارت الکترونیک هستند.

7. داده های مشتری

داده های مشتری شکل ارزشمندی از اثبات اجتماعی است که موفقیت و تأثیر محصول یا خدمات شما را نشان می دهد. در اینجا چند نمونه آورده شده است که نشان می دهد چگونه کسب و کارها از داده های مشتری در صفحات فرود خود استفاده می کنند:

HubSpot دارای داده‌های چشمگیر مشتری است، از جمله تعداد کسب‌وکارهایی که به رشد آنها کمک کرده‌اند (بیش از 100000) و تعداد کل بازدیدهای ماهانه وب‌سایت (بیش از 15 میلیارد). این آمار، گستردگی و اثربخشی ابزارهای بازاریابی HubSpot را نشان می‌دهد.

Zendesk ، یک پلت فرم خدمات مشتری و تعاملی، به طور موثر از تعداد مشتریان به عنوان اثبات اجتماعی در صفحات فرود آنها استفاده می کند. Zendesk در وب‌سایت خود، تعداد قابل توجه کسب‌وکارهایی که برای پشتیبانی مشتری به پلتفرم آنها متکی هستند، که در حال حاضر بیش از هزاران نفر است را با افتخار نشان می‌دهد.

با ارائه داده‌های مشتری مانند تعداد کاربران، تعداد دوره‌ها یا سایر معیارهای مرتبط، کسب‌وکارها می‌توانند شواهدی مبنی بر اعتبار، محبوبیت و ارزشی که به مشتریان ارائه می‌دهند ارائه کنند. این اثبات اجتماعی به ایجاد اعتماد کمک می کند و مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا با محصولات یا خدمات شما درگیر شوند.

8. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شکل قدرتمندی از اثبات اجتماعی است که مشتریان واقعی را به نمایش می گذارد که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند و آنها را تأیید می کنند. State of Digital دریافت که 79% از مصرف کنندگان می گویند محتوای تولید شده توسط کاربر بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. 

برای مثال، LiveControl ، یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار استریم زنده، به‌طور مؤثری از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در صفحه فرود خود با نمایش رویدادهای پخش زنده واقعی از مشتریان خود استفاده می‌کند. LiveControl با نمایش این رویدادهای زنده ی بی‌درنگ، قابلیت‌ها و کیفیت نرم‌افزار پخش زنده خود را به شیوه‌ای ملموس و جذاب نشان می‌دهد.

گنجاندن جریان‌های زنده مشتری در صفحه فرود ، به عنوان اثبات اجتماعی قانع‌کننده عمل می‌کند و استفاده موفق از نرم‌افزار LiveControl توسط کاربران واقعی را برجسته می‌کند. این UGC نه تنها ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم را به نمایش می‌گذارد، بلکه به مشتریان بالقوه نگاهی اجمالی به نحوه استفاده از LiveControl برای پخش رویدادهای زنده خود می‌دهد.

LiveControl با گنجاندن UGC در قالب جریان‌های مستقیم مشتری مستقیماً در صفحه فرود آنها، توجه بازدیدکنندگان را به‌طور مؤثر جلب می‌کند، اعتماد به قابلیت‌های نرم‌افزار آنها را القا می‌کند و نمایشی در دنیای واقعی از ارزشی که پلتفرم ارائه می‌دهد ارائه می‌کند.

UGC سطح بی نظیری از اصالت را ارائه می دهد، زیرا مستقیماً از مشتریان راضی می آید. تحقیقات نشان می‌دهد که 79 درصد از مصرف‌کنندگان، UGC را هنگام تصمیم‌گیری برای خرید در نظر می‌گیرند و بر تأثیر آن بر افزایش تبدیل‌ها تأکید می‌کنند.

می‌توانید UGC را در پلتفرم‌های مختلفی مانند اینستاگرام، توییتر، وبلاگ‌ها، نظرات مشتریان و انجمن‌های آنلاین پیدا کنید. با جستجوی فعال و نمایش UGC که با برند شما همسو باشد، می توانید از قدرت تجارب مشتریان خود بهره ببرید و اعتماد و اطمینان خریداران بالقوه را تقویت کنید.

9. ادغام

نمایش لوگو یا ذکر مشارکت با شرکت ها یا سازمان های معتبر. Google Partner، Shopify Partner یا سایر شراکت‌های شناخته شده اعتبار می‌افزاید.

به عنوان مثال، آسانا به طور برجسته لوگوهای مارک های معروف مانند Dropbox، Slack و Adobe را در وب سایت خود نمایش می دهد. این آرم‌ها نشان‌دهنده مشارکت و ادغام هستند و توانایی آسانا در ارتباط یکپارچه با رهبران صنعت را نشان می‌دهند.

آسانا با نشان دادن لوگوی شرکت های معتبر در صفحه فرود خود، اعتبار ایجاد می کند و ارتباط خود را با بازیگران مورد اعتماد صنعت نشان می دهد. این اثبات اجتماعی به مشتریان بالقوه اطمینان می دهد که آسانا یک پلت فرم قابل اعتماد است که می تواند به راحتی با سایر ابزارها و پلتفرم های پرکاربرد ادغام شود.

آسانا علاوه بر لوگوها، مشارکت با سازمان های شناخته شده ای مانند گوگل و مایکروسافت را نیز برجسته می کند. این مشارکت ها تعهد آسانا را به همکاری با رهبران صنعت و استفاده از فناوری و تخصص آنها برای ارائه ارزش به مشتریان نشان می دهد.

آسانا با بهره گیری از لوگوها و مشارکت با شرکت ها و سازمان های معتبر، سازگاری، قابلیت اطمینان و اقتدار صنعت آنها را به طور موثر به اطلاع می رساند. این رویکرد به جذب مشتریانی کمک می کند که به ادغام یکپارچه و اعتماد به مشارکت های ایجاد شده توسط آسانا اهمیت می دهند.

10. نشان های اعتماد

نشان های اعتماد عناصر یا نمادهای بصری هستند که در یک وب سایت برای القای اعتماد و اعتبار در ذهن بازدیدکنندگان نمایش داده می شوند. این نشان ها نشان می دهد که وب سایت، امن و قابل اعتماد است و از استانداردهای خاصی پیروی می کند. نشان های اعتماد بسته به صنعت و عوامل اعتماد خاصی که بر آن تاکید می شود، می تواند متفاوت باشد.


برخی از نمونه های رایج نشان های اعتماد عبارتند از:

1. گواهی‌های SSL : گواهی‌های SSL (لایه سوکت‌های امن) پروتکل‌های رمزنگاری هستند که ارتباط امنی بین وب سرور و مرورگر برقرار می‌کنند. نمایش یک نشان SSL به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد که داده های آنها به طور ایمن منتقل می شود.

2. مهرهای اعتماد: مهرهای اعتماد نشان هایی هستند که توسط سازمان های شخص ثالث معتبر ارائه می شوند که امنیت وب سایت، شیوه های حفظ حریم خصوصی یا رعایت استانداردهای صنعتی خاص را تأیید می کنند. به عنوان مثال می توان به VeriSign، McAfee Secure یا TRUSTe اشاره کرد.

3. لوگوهای پرداخت: نمایش لوگوهای پرداخت شناخته شده مانند ویزا، مسترکارت، پی پال یا بانک های با قابلیت پرداخت آنلاین، به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد که تراکنش های پرداخت آنها ایمن و محافظت شده است.

4. نشان های امنیتی: نشان های امنیتی نشان می دهد که وب سایت اقداماتی را برای محافظت از اطلاعات کاربران و محافظت در برابر تهدیدات سایبری انجام داده است. این نشان ها ممکن است شامل Norton Secured، McAfee Secure یا سایر نمادهای مرتبط با امنیت باشد.

5. گواهینامه های صنعت: صنایع خاصی دارای گواهینامه ها یا عضویت های خاصی هستند که اعتبار و تخصص را نشان می دهد. این نشان‌ها می‌تواند شامل Google Partner، Microsoft Certified، BBB Accredited Business، یا گواهی‌های خاص صنعت باشد.

به یاد داشته باشید، اثربخشی نشان های اعتماد می تواند بسته به مخاطبان هدف و صنعت متفاوت باشد. مهم است که نشان های اعتمادی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مرتبط باشد و با مشتریان شما طنین انداز شود تا تأثیر آنها را به حداکثر برسانید.

11. اطلاعیه اثبات اجتماعی

یک شکل بسیار مؤثر اثبات اجتماعی، استفاده از اعلان‌های اثبات اجتماعی است. این ابزار از فعالیت های بلادرنگ استفاده می کند تا اعتبار برند شما را افزایش دهد و به بازدیدکنندگان نشان دهد که دیگران به طور فعال با سایت شما درگیر هستند. اعلان‌های اثبات اجتماعی، پاپ‌آپ‌های کوچکی هستند که در صفحه فرود شما ظاهر می‌شوند تا اقدامات سایر مشتریان را به نمایش بگذارند. آنها ممکن است بازدیدکنندگان را در مورد خریدهای اخیر، ثبت نام ها، دانلودها یا بررسی های باقی مانده توسط سایر کاربران مطلع کنند.

اعلان‌های اثبات اجتماعی ابزارهای مؤثری برای نمایش فعالیت‌های اخیر در وب‌سایت شما هستند، مانند ثبت‌نام، خرید، بررسی و تعداد بازدیدکنندگان. با گنجاندن این اعلان‌ها، می‌توانید شواهد ملموسی از تعامل کاربر و اثبات اجتماعی ارائه دهید.


در اینجا گفته ایم که چگونه اعلان های اثبات اجتماعی می توانند برای وب سایت شما مفید باشند:

ثبت نام های اخیر : نمایش اعلانی که تعداد ثبت نام ها یا ثبت نام های اخیر در وب سایت شما را نشان می دهد، نشان می دهد که کاربران دیگر فعالانه به وب سایت شما می پیوندند. این باعث ایجاد حس اعتماد می شود و بازدیدکنندگان را تشویق می کند که از این روش پیروی کنند.

خریدهای اخیر : نمایش یک اعلان که خریدهای اخیر مشتریان را برجسته می کند، می تواند احساس فوریت و FOMO (ترس از دست دادن) ایجاد کند. دیدن اینکه دیگران محصولات یا خدمات شما را می خرند می تواند مشتریان بالقوه را نیز برای خرید ترغیب کند.

بررسی های زمان واقعی: گنجاندن یک اعلان که نظرات مشتریان را در زمان واقعی نمایش می دهد، می تواند اثبات اجتماعی از کیفیت و رضایت مرتبط با پیشنهادات شما باشد. بررسی‌های مثبت می‌تواند بر بازدیدکنندگان تأثیر بگذارد تا به برند شما اعتماد کنند و تصمیم‌گیری آگاهانه برای خرید بگیرند.

تعداد بازدیدکنندگان: شامل یک اعلان که تعداد بازدیدکنندگان یا کاربرانی که در حال حاضر در وب سایت شما هستند را نشان می دهد، باعث ایجاد حس محبوبیت و اعتبار می شود. هنگامی که بازدیدکنندگان می بینند که دیگران به طور فعال با سایت شما درگیر هستند، به احتمال زیاد آن را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و ارزشمند می بینند.

اعلان‌های فعالیت: استفاده از اعلان‌هایی که فعالیت‌های اخیر را نشان می‌دهد، مانند تعاملات کاربر یا تعامل با ویژگی‌های خاص در وب‌سایت شما، می‌تواند ارتباط و مفید بودن پلتفرم شما را نشان دهد. این نوع اثبات اجتماعی ارزش پیشنهادی شما را تقویت می کند.

برای استفاده مؤثر از اعلان‌های اثبات اجتماعی برای فعالیت اخیر، موارد زیر را در نظر بگیرید:

اعلان‌ها را برای مطابقت با طراحی و برند وب‌سایت خود سفارشی کنید و از یکپارچگی آنها اطمینان حاصل کنید. برای ارائه اطلاعات دقیق و به روز، اعلان ها را در زمان واقعی یا در فواصل زمانی منظم به روز کنید. اعلان ها را به صورت استراتژیک در قسمت های قابل مشاهده وب سایت خود قرار دهید تا تأثیر و دیده شدن آنها را به حداکثر برسانید. فعالیت مثبت و مرتبط را برای تقویت ارزش و مطلوبیت محصولات یا خدمات خود برجسته کنید.

با ترکیب اعلان‌های اثبات اجتماعی که فعالیت‌های اخیر را در وب‌سایت شما نشان می‌دهد، می‌توانید اعتماد را القا کنید، احساس فوریت ایجاد کنید و شواهد ملموسی از تعامل کاربر ارائه دهید. این می تواند به طور قابل توجهی بر روند تصمیم گیری مشتریان بالقوه تأثیر بگذارد و تبدیل ها را افزایش دهد.

کجا از اثبات اجتماعی در صفحات فرود خود استفاده کنید

1. اعلان‌ها : اعلان‌های اثبات اجتماعی، مانند ثبت‌نام‌های اخیر، خریدها، یا فعالیت کاربر را به عنوان عناصر برجسته در بالای صفحه در صفحه فرود خود وارد کنید. این اعلان‌های بی‌درنگ احساس فوریت را ایجاد می‌کنند و نشان می‌دهند که دیگران فعالانه با محصول یا خدمات شما درگیر هستند.

2. مزایا : اثبات اجتماعی را در بخش مزایای صفحه فرود خود ادغام کنید. داستان های موفقیت مشتری یا توصیفات را برجسته کنید که نشان دهنده تأثیر مثبت پیشنهاد شما بر مشتریان قبلی است.

3. فرم : عناصر اثبات اجتماعی، مانند توصیفات مشتری یا نشان های اعتماد را در نزدیکی فرم جذب سرنخ خود قرار دهید. این به رفع هرگونه نگرانی یا تردید بازدیدکنندگان کمک می کند و آنها را تشویق می کند تا اطلاعات خود را ارسال کنند.

4. محرک های کلیک: از اثبات اجتماعی به عنوان محرک های قابل کلیک در سراسر صفحه فرود خود استفاده کنید. گزیده‌ها یا بررسی‌های مطالعه موردی قابل کلیک را بگنجانید که بازدیدکنندگان را به محتوای دقیق‌تری برای اثبات اجتماعی سوق دهد.

5. بخش اثبات اجتماعی : بخش خاصی را در صفحه فرود خود اختصاص دهید تا انواع مختلف اثبات اجتماعی، از جمله توصیفات، رتبه‌بندی‌ها و محتوای تولید شده توسط کاربر را به نمایش بگذارید. این بخش به عنوان یک اعتبارسنجی جامع از محصول یا خدمات شما عمل می کند.

6. صفحه تبدیل: اثبات اجتماعی را در صفحه تبدیل خود، جایی که بازدیدکنندگان خرید را تکمیل می کنند یا ثبت نام می کنند، گسترش دهید. توصیفات اخیر مشتریان یا اعلان‌های فعالیت در زمان واقعی را برای تقویت تصمیم آنها برای تبدیل نمایش دهید.

7. تسویه حساب : عناصر اثبات اجتماعی را در طول فرآیند پرداخت برای افزایش اعتماد و اعتبار به کار ببرید. مهرهای امنیتی، نظرات مشتریان، یا نشان‌های ارائه‌دهندگان پرداخت مورد اعتماد می تواند شامل این موارد باشد.

8. صفحه تشکر : حتی پس از تبدیل، به استفاده از اثبات اجتماعی در صفحه تشکر خود ادامه دهید. نظرات مثبت مشتری را نمایش دهید یا پیوندهایی را برای بررسی پلتفرم‌هایی که مشتریان می‌توانند بازخورد ارائه کنند، ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که با استفاده از قالب‌ها و مکان‌های مختلف، به‌طور استراتژیک اثبات اجتماعی را در سراسر صفحه فرود خود گسترش دهید. با ترکیب اعلان‌های اثبات اجتماعی و سایر عناصر در نقاط تماس کلیدی، می‌توانید اعتماد ایجاد کنید، فوریت ایجاد کنید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.