چگونه بازاریابان باهوش از هوش عاطفی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می کنند؟

در 31 October, 2023 ایجاد شدعمومی

تعریف IQ احساسی بسیار ساده است. یک برند با «ضریب هوشی عاطفی» بالا می داند که چگونه با مشتریان خود درگیر شود. آنها می توانند در سطح انسانی واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و از محتوای شخصی سازی شده استفاده کنند تا علاوه بر محصول به احساس هم توجه کنند!

خواسته ها و نیازهای مصرف کننده به طور مداوم در واکنش به رویدادهای جاری جهان تغییر می کند. در زمان‌های نامشخص، مانند یک بیماری همه‌گیر جهانی، مردم آرزوی آسایش و امنیت دارند. آنها می‌خواهند این اطمینان را داشته باشند که هزینه‌هایی که انجام می‌دهند نه تنها یک محصول یا خدمات با ارزش را برمی‌گرداند، بلکه یک تقویت عاطفی برای کمک به مدیریت روان‌شناختی دوران سختی که در آن زندگی می‌کنیم فراهم می‌کند. 

اکنون زمان مناسبی است که برندها یک "ضریب هوشی عاطفی" پیچیده را به عنوان بخشی از یک استراتژی رشد هوشمند اتخاذ کنند که می تواند مستقیماً تعداد مشتریان شما را افزایش دهد. 

تعریف IQ احساسی بسیار ساده است. یک برند با «ضریب هوشی عاطفی» بالا می داند که چگونه با مشتریان خود درگیر شود. آنها می توانند در سطح انسانی واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و از محتوای شخصی سازی شده استفاده کنند تا نه تنها به آنچه مشتریان می خواهند، بلکه به احساس آنها نیز توجه کنند. 

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه برندهای معروف از استراتژی های بازاریابی همدلانه استفاده می کنند. با استفاده از این استراتژی ها می توانید نرخ تبدیل برند خود را افزایش دهید. 


برندهایی که می شناسیم و دوست داریم

بخشی از قدرت باورهای بازاریابی همدلانه، مشتریانی است که با ارزش‌ها و پیام‌های برند شما ارتباط برقرار می‌کنند، به احتمال زیاد به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند.  

81 درصد از مصرف کنندگان به توصیه خانواده و دوستان در مورد تبلیغات پولی اعتماد دارند. منطقی است که کمپین‌های موفق کمپین‌هایی هستند که از احساس اعتماد بهره می‌برند. برندهای موفق آنهایی هستند که جایگاه عاطفی را برای پر کردن پیدا می کنند. اجازه دهید تمایلات داخلی خود مشتری بقیه کار را انجام دهد. قدردانی و تحسین از آن برند در جوامع محلی و گسترده تر منجر به تبلیغات دهان به دهان بیشتر می شود.

کمپین متفکرانه می تواند به مشتریان کمک کند که به طور خاص به آنها توجه کنند. هنگامی که این احساسات درگیر هستند، احتمال بیشتری دارد که محصولات را بخرند و هزینه خدمات را به شرکت شما بپردازند. 

برندهایی که الهام بخش قوی ترین نرخ های ارتباط عاطفی هستند، آنهایی هستند که به وضوح مجموعه خاصی از ارزش های هدفمند را ارائه می دهند. اینها ارزش هایی هستند که مصرف کنندگان می توانند با آنها شناسایی شوند. در بین خودروسازان، BMW امتیاز ارتباط عاطفی بالایی دارد. تقریبا دو برابر تویوتا است.

این به این دلیل است که BMW از استراتژی های تبلیغاتی استفاده می کند که یک روایت قوی ارائه می دهد. مشتریان نه تنها از کیفیت خودروهای BMW قدردانی می کنند، بلکه به داستان مملو از شادی که BMW ارائه می دهد پایبند بوده و آن را دنبال می نمایند. به گفته دکتر ایان رابرتسون، استراتژیست برند، "شادی" از زمان شروع ب ام و تمرکز اصلی طراحی و بازاریابی بوده است .

بنابراین، داشتن یک پیام روشن، کلیدی است. برندهایی مانند REI، Tesla، Apple و Ikea در مقیاس جهانی کار می کنند. هر کدام یک روایت روشن و منسجم را ارائه می دهند. هر کمپین تبلیغاتی و تاکتیک بازاریابی از اصول اصلی داستان برند نشأت می‌گیرد و آن را تقویت می‌کند. این امر باعث می‌شود افراد بتوانند آن‌ها را دنبال و درک کنند.


نحوه ارتباط با مشتریان

در هر سطح از تبلیغات، فرصت های خلاقانه برای ایجاد ارتباط فراوان است. به طور کلی، هنگام هدف قرار دادن احساسات مشتری، شش مرحله کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  1. توجه آنها را جلب کنید. بازی بر اساس نشانه‌های آشنا ( با موسیقی، متن و گرافیکی که یک تصویر احساسی فوری را ترسیم می‌کند ) می‌تواند به ایجاد تعامل آنی با مشتریان جدید بالقوه کمک کند.
  2. تشویق به خرید. اطمینان حاصل کنید که ارتباط عاطفی آنها با برند شما و محصولات یا خدمات خاص ارائه شده توسط برند شما مرتبط است. این یک رابطه مصرف کننده قوی تر را تشکیل می دهد.
  3. حفظ یک روایت منسجم. استفاده از شعارهای جذاب و به یاد ماندنی می تواند کمک کند تا آنچه را که شرکت شما نمایندگی می کند به ارمغان بیاورد و به مصرف کنندگان اجازه دهد تا در پارامترهای آشنای برند شما احساس امنیت کنند.
  4. فرآیند شامل توسعه وفاداری مشتری است. ارائه جوایز شخصی و خدمات ممتاز به مشتریان طولانی مدت این واقعیت را تقویت می کند که کسب و کار آنها برای شما اهمیت دارد. 
  5. برند خود را به بخشی منظم از زندگی روزمره مشتری تبدیل کنید. انتشار کمپین ها و شعارهای تبلیغاتی در سراسر پلتفرم ها به این معنی است که پیام شما عمیق تر در آگاهی مشتریان شما قرار می گیرد. اگر در یک روز، مشتری بتواند برند شما را در چندین مکان ببیند، به طور فزاینده ای احساس می کند که برند شما آشنا و قابل اعتماد است. 
  6. عامل دهان به دهان (WOM) را بازی کنید. اگر شرکت شما در یک موفقیت ویروسی در یوتیوب شرکت داشته باشد، یا در آهنگی توسط یکی از ستاره های پاپ در جدول نمایش داده شود، مشتریان و طرفداران تبلیغات را برای شما انجام خواهند داد.

وقتی مردم به راحتی بتوانند ارزش اصلی یک برند را شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار کنند، شرکت از بازاریابی ارگانیک سود می برد. تبلیغات WOM دوام شرکت را افزایش می دهد و امکان رشد طبیعی بازار را فراهم می کند.


برندها برای بشریت

مخاطبان امروزی، مصرف کنندگان جهانی اشباع از اطلاعات، از شرکت هایی که از آنها خرید می کنند، تقاضای بیشتری دارند. در حالی که استراتژی‌های سودمند، سخت می‌توانند عملکرد خدمات و محصولات شما را ارتقا دهند، مصرف‌کنندگان امروزی ترجیح می‌دهند با برندهایی که از آنها حمایت می‌کنند رابطه واقعی برقرار کنند. 

آن‌ها می‌خواهند داستان پشت شرکت و افرادی که آن را انجام می‌دهند، بدانند. آن‌ها می‌خواهند ببینند که یک شرکت مایل است مانند مشتریانشان پیشرفت کند.

با برقراری ارتباط با مخاطبان خود به روشی صمیمی، دوستانه و مرتبط، می‌توانید در میان زمان‌های پرتلاطم، تعامل مصرف‌کننده با خود را افزایش دهید.