بایدها و نبایدهای اثبات اجتماعی در بازاریابی پیشرفته
در 15 October, 2023 ایجاد شد • عمومی
اثبات اجتماعی فراتر از تاکتیک های فروش ساده است. این یک واقعیت جامعه شناختی است که انتخاب های دیگران به شدت بر مردم تأثیر می گذارد. ما آنچه را که همسالان خود انجام می دهند مشاهده می کنیم ..
پدیدهای روانشناختی که به اثبات اجتماعی معروف است، توصیف میکند که چگونه مردم از رفتارهای دیگران تقلید میکنند تا عادیتر به نظر برسند. زمانی که افراد بیشتری کاری را انجام می دهند معمول تر به نظر می رسد و افراد بیشتری تمایل به انجام آن کار پیدا می کنند.
اثبات اجتماعی فراتر از تاکتیک های فروش ساده است. این یک واقعیت جامعه شناختی است که انتخاب های دیگران به شدت بر مردم تأثیر می گذارد. ما آنچه را که همسالان خود انجام می دهند مشاهده می کنیم و بخش عمده ای از تصمیمات خود را بر اساس آنچه مشاهده می کنیم استوار می کنیم. رفتار آنها از انتخاب ما برای عمل حمایت می کند.
در موقعیت فروش، مشتری احتمالی گزینه های خود را بررسی می کند و می سنجد. شک و تردید سرشان را پر کرده است. آنها به دنبال بهانه ای هستند تا شما را باور نکنند یا چیزی را نخرند. اثبات اجتماعی آنها را قادر می سازد آنچه را که شرکت شما برای ارائه از دیدگاه مشتری مشابه ارائه می دهد درک کنند. هر فرآیند تصمیم گیری معقولی شامل آن می شود.
اثبات اجتماعی در عصر دیجیتال
اثبات اجتماعی همیشه برای فروش بسیار مهم بوده است، اما در عصر دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار است. در تمام طول روز، پیام های تبلیغاتی ما را احاطه کرده است. ما عمدتاً آن را نادیده میگیریم زیرا به شرکتها عادت کردهایم که بر سر ما هرزنامه میفرستند و فریاد میزنند.
هر خریدار باهوشی قبل از تصمیم گیری برای خرید، نظرات آنلاین و نظرات رسانه های اجتماعی را می خواند. بنابراین، مردم بیش از هر زمان دیگری به آنچه دوستان، شبکهها و همتایانشان میگویند متکی هستند. بنابراین، گنجاندن اثبات اجتماعی در بازاریابی شما، بسیار مهمتر از همیشه است.
خوشبختانه، بهره مندی از تأثیر اثبات اجتماعی می تواند ساده باشد. یک جزء مهم آمیخته بازاریابی، باید گردآوری و انتشار شواهد و اثبات های اجتماعی باشد.
چگونه با استفاده از اثبات اجتماعی فروش را افزایش دهیم؟
نرخ تبدیل وب سایت شما را می توان با استفاده از اثبات اجتماعی به طور قابل توجهی بهبود بخشید. مردم اغلب خرید خود را بر اساس نظرات همتایان خود قرار می دهند. به همین دلیل، تعداد زیادی از برندها بهطور برجسته نظرات مشتریان و سایر اشکال اثبات اجتماعی را در هر صفحه نشان میدهند.
هنگام خرید آنلاین فروشگاهی، این موضوع بسیار مهمتر است. ممکن است هنگام مرور یا خرید حضوری، از ارتباط فیزیکی بهره مند شویم، اما در خرید غیر حضوری، ما باید بیشتر به نظرات کسانی که قبلاً کالا را خریداری کرده اند تکیه میکنیم.
نتایج بررسی خریداران قبلی
نتایج بررسی و گواهی های ناشی از آن تأییدیه ای است که توسط مشتری نوشته می شود و پس از استفاده از کالا یا خدمات شما، تجربه خود را با خواننده به اشتراک می گذارد. این جزئی تر و صمیمی تر از یک بررسی است، اما کمتر از یک مطالعه موردی کامل است. هدف این است که فوراً آنچه را که مشتریان بالقوه می توانند پیش بینی کنند مشخص کنیم و به آنها در تصمیم گیری بهترین خرید کمک کنیم.
نحوه جمع آوری نظرات
به دست آوردن گواهینامه ها ساده است اما اغلب نیاز به درخواست دارد. هر زمان که بازخورد قابل توجهی از مشتری برای ارسال در وب سایت خود دریافت کردید، از مشتریان اجازه بخواهید که از نظرات آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، یک مصرف کننده ممکن است به شما ایمیل بزند تا به شما اطلاع دهد که چقدر کالای شما را دوست دارد. با ارسال یک پاسخ، اجازه استفاده از ایمیل را به عنوان گواهی نامه یا درخواستی برای ایمیل جدید بفرستید.
گواهی نامه ها تأییدیه هایی از کالاها یا خدمات شما هستند که مشتریان قبلی می نویسند. تصویری از چهره مشتری و توضیح مفصلی از مزایای قابل توجه اقلام شما را می توان در یک گواهینامه عالی یافت. همچنین، ممکن است توصیفات ویدیویی وجود داشته باشد.
روشی برای جمع آوری توصیه ها ایجاد کنید. پس از هر فروش، با تماس گرفتن و درخواست از مشتری برای توصیه به شما، پیگیری کنید. فرمی ارائه دهید تا برای آنها و شما ساده شود.
جستجوی نام های تجاری به صورت آنلاین، به ویژه در رسانه های اجتماعی، راه دیگری برای دریافت گواهی است. از کامنتگذار بپرسید که آیا میخواهد یکی برای شما بنویسد یا خیر.
استفاده از گواهینامه ها
هنگامی که شما شروع به جمع آوری گواهینامه ها می کنید، کاربردهای مختلفی برای آنها وجود دارد، از جمله:
- به ویژه، آنها را به طور برجسته در صفحات وب سایت خود قرار دهید که می خواهید کاربران در آنجا اقدام کنند. توصیفات خود و مطالب دیگران را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- تأییدیه هایی را در صفحه فروش یا صفحه فرود خود قرار دهید. آنها را در نوار کناری وبلاگ خود قرار دهید تا خوانندگان بتوانند آنها را ببینند اما حواسشان پرت نشود.
- یک صفحه توصیفات را با عنوان «ببینید دیگران چه می گویند» به وب سایت خود اضافه کنید. یادداشت های کوتاه از گواهی ها را می توان در کانال های دیگر مانند بیانیه های مطبوعاتی یا رسانه های اجتماعی استفاده کرد.
بایدها و نبایدها برای توصیفات
در زیر چند توصیه برای بهترین شیوه های محتوای گواهی ارائه شده است:
- بهترین قطعات خود را در جایی قرار دهید که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
- نظرات مشتریان را تغییر ندهید. قبل از ارسال سند، هرگونه نقص ظاهری یا اشکال املایی را ویرایش کنید و مطمئن شوید که کاربر نسخه نهایی را تأیید کرده است.
- در صورت امکان از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید. شهادت های ویدیویی بسیار قدرتمند هستند. برای افزودن حس شخصی به توصیفات نوشته شده، سعی کنید عکس کاربر را اضافه کنید.
- از دوستان یا همکاران نخواهید که برای شما توضیحاتی بگذارند. آنها باید واقعی باشند تا کار کنند.
یکی از محتوای اثبات اجتماعی که باید در ترکیب خود گنجانده شود، توصیفات است، که می تواند به طور قابل توجهی بر نرخ تبدیل و فروش شما تأثیر بگذارد.
آمار لحظه ای
یک پیشخوان در وب سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان ببینند که چند نفر از شما خرید کرده اند، عضو شده اند یا بازدید کرده اند. این نشان می دهد که آنها تنها نیستند. همچنین از دیگران خواسته اید که دعوت شما را بپذیرند. با استفاده از افزونه های وب سایت می توانید یک شمارنده نصب کنید.
استفاده از رسانه های اجتماعی
پلاگین های مشابه فعالیت شبکه های اجتماعی شما را در نوار کناری وب سایت شما نمایش می دهند. این نشان می دهد که در زمان واقعی تعامل بین کاربران سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر وجود دارد. بازدیدکنندگان ممکن است در رسانه های اجتماعی به شما بپیوندند یا با کمک افزونه مستقیماً با مطالب شما در آنجا درگیر شوند.
بررسی آنلاین
شرکت خود را در وب سایت های بررسی لیست کنید، محتوا را در وب سایت خود نمایش دهید یا به مشتریان پیوندی به سایت بدهید تا بتوانند نظرات را بخوانند. انتخاب خرید آنلاین مستلزم در نظر گرفتن بررسی است.
جوایز، عضویت و گواهینامه ها
هر سازمان حرفه ای که به آن تعلق دارید را در وب سایت خود قرار دهید. این به عنوان نوعی اثبات اجتماعی غیرمستقیم با نشان دادن مشروعیت شما در بخش شما عمل می کند. هر گونه تمجید یا مدرکی که ممکن است دریافت کرده اید را نشان دهید. اینها ارزش شما را برجسته می کنند و شما را به عنوان فردی قابل اعتماد معرفی می کنند. هر افتخاری را که دریافت کرده اید نیز نمایش دهید.
ارائه فرصت های آموزشی
این یک منبع فوق العاده برای اثبات اجتماعی برای مربیان است. ذکر کنید که مربیگری، وبینارها، دوره های آنلاین، سمینارها و سایر گزینه های آموزشی را در صفحه اصلی وب سایت خود ارائه می دهید. دانش فردی از حرفه خود با توانایی او در تدریس نشان داده می شود. برای اینکه آنها ببینند که شما یک کلاس درس پر از دانش آموز دارید، محتوایی ارائه دهید که منعکس کننده تدریس شما باشد.
تاییدیه ها
از اینفلوئنسرها و چهره های شناخته شده در صنعت خود بخواهید با برقراری ارتباط با آنها، چیزهای مثبتی در مورد شما بگویند. برای جذابتر کردن معامله، امتیازی ارائه دهید. اگر امکان پذیر است، افرادی را انتخاب کنید که مخاطبان شما می شناسند و به آنها اعتماد دارند.
اثبات اجتماعی موثر و ایجاد اعتبار، می تواند مشتریان بالقوه را متقاعد کند که از حصار پریده و محصول شما را بخرند. اثبات اجتماعی را به وبلاگ، وبسایت، حسابهای رسانههای اجتماعی و هر مکان دیگری که مستقیماً با مخاطبان خود در ارتباط هستید، اضافه کنید.
فرآیند تایید اینفلوئنسر
مشتریان بالقوه شما از طریق یک حرفه ای، در مورد شما یا کالاهای شما می شنوند. آنها درک می کنند که شما به دلیل توصیه، چیز بسیار مهمی برای ارائه دارید. این شما را از رقبا متمایز می کند و نشان می دهد که تجارت شما قانونی است.
چه کسی برند شرکت شما را تبلیغ خواهد کرد؟
بنابراین چگونه یک فرد شناخته شده را برای تماس انتخاب می کنید؟ خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید. چه نوع حرف فردی برای آنها اهمیت دارد؟ این می تواند یک عضو برجسته از مخاطبان شما یا یک متخصص آموزش دیده در منطقه شما باشد.
نکته مهم این است که آن شخص با مخاطبان و پیشنهادات شما مرتبط باشد، نه اینکه صرفاً نام او شناخته شده باشد. برای مثال، ممکن است تأیید وبلاگ نویسی را که در زمینه شما کار می کند، دریافت کنید. حتی اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما با وبلاگ نویس آشنا نباشند، می توانند روی لینکی که ارائه کرده اید کلیک کرده و متوجه شوند که دنبال کنندگان قابل توجهی دارند و یک وبلاگ موفق راه اندازی می کنند.
نحوه دریافت تاییدیه از اینفلوئنسرها
تمام مخاطبین شبکه خود را بررسی کنید. فهرستی از مخاطبین احتمالی برای شروع تهیه کنید. پس از بررسی شبکه خود و تحقیق در مورد تولیدکنندگان محتوا و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، تماس با یک غریبه بسیار سخت تر از دریافت توصیه از کسی است که می شناسید. به افرادی که مخاطبان خود را دنبال میکنند بسیار توجه کنید.
فهرست کوتاهی تهیه کنید و با افراد حاضر در آن تماس بگیرید. یک چشم انداز ایجاد کنید که شرح دهد که چه کاری انجام می دهید، چگونه از رقبا متمایز می شوید و چگونه ارزش اضافه می کنید. ارائه هر گونه پاداش کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، پیشنهاد کار برای آنها را بدهید یا در مورد محصول آنها به مخاطب خود بگویید. بنابراین، همه سود خواهند برد.
علاوه بر دریافت تاییدیه ای که در حال حاضر به دنبال آن هستید، دوستی با این شخص را نیز در نظر بگیرید. حتی اگر فوراً از بین بروند، می توانید با آنها در ارتباط باشید و شاید روزی بتوانید با هم کار کنید. اگر آنها شما را توصیه کردند، از آنها تشکر کنید و آنها را برای تخفیف یا فرصت های دیگر برای جبران لطف در نظر داشته باشید.
هر شرکتی می تواند تأییدیه های تأثیرگذار دریافت کند
اجازه ندهید بزرگی اینفلوئنسر تأثیرگذار، شما را از تماس با آنها برای تأیید، منصرف کند. اگرچه آنها به احتمال زیاد «نه» میگویند، اما ممکن است شما را غافلگیر کنند و «بله» بگویند، که اثبات اجتماعی بسیار خوبی است.
از این اشتباهات اثبات اجتماعی به هر قیمتی اجتناب کنید.
اثبات اجتماعی با نشان دادن اینکه چگونه به دیگران کمک کردهاید، ارزشی را که برای شما قائل هستید به مخاطب هدف شما نشان میدهد. این در کمک به مشتریان در انتخاب بهترین محصولات متقاعد کننده است. با این حال، استفاده از اثبات اجتماعی نادرست ممکن است تأثیر معکوس داشته باشد و مشتریان را از پیشنهاد شما دور کند. این چیزی است که شما نباید انجام دهید.
- اثبات اجتماعی جعلی
از دوستان یا کارگران خود نخواهید که ارزیابی های جعلی را برای شما ارسال کنند. جستجوهای گوگل تشخیص اینکه بازبین ها مشتریان واقعی نیستند را برای دیگران ساده می کند. شواهد اجتماعی معتبر چیزی است که اهمیت دارد، بنابراین محتوای واقعی را از افراد واقعی جستجو کنید.
- مشاهدات بدون تصویر
آنچه که اهمیت اعتبارهای ایجاد شده ی شما را صد چندان می کند، لبخند خوشحال مشتری واقعی است. شما باید شواهدی ارائه دهید که نشان دهد مشتری واقعی است و فقط یک ساختگی نیست. علاوه بر این، تصاویر مفید هستند زیرا توجه را جلب می کنند و به بینندگان چیزی جذاب برای تماشا می دهند.
- حمایت اینفلوئنسر اشتباه
توصیه های اینفلوئنسر می تواند به شما در فروش کالاها و خدمات کمک کند، اما شما باید فرد مناسب را برای توصیه های خود انتخاب کنید. اگر شخص به بخش شما ارتباط نداشته باشد یا خارج از بازار هدف شما شناخته شده باشد، جادویی برای شما اتفاق نخواهد افتاد. حتی بدتر از آن، ممکن است فردی باشد که به او اعتماد ندارند. هنگامی که به فکر تأثیرگذاران احتمالی برای تأیید هستید، با فکر کردن به افرادی که بازار هدف شما از قبل او را می شناسد و به وی اعتماد دارد، شروع کنید.
روی تخفیف ها و پیشنهادات تمرکز کنید
هزینه های مقرون به صرفه شما ممکن است در گواهینامه یا بررسی ذکر شود، اما به یاد داشته باشید که تأکید باید بر ارزشی باشد که ارائه می دهید. نشان دادن اینکه چگونه محصول شما باعث صرفه جویی در وقت یا کاهش سردرگمی مشتریان و بهبود زندگی آنها می شود، ارجح تر است. هرگز از گواهینامه ای استفاده نکنید که در آن از ارائه تخفیف به فرد اشاره می کنید زیرا این به نشان دادن میزان ارزشمندی شما کمکی نمی کند.
تنها صفحه گواهی
داشتن یک وب سایت گواهی که در آن مشتریان می توانند نظرات خود را درباره کالاها یا خدمات شما ارسال کنند فوق العاده است، اما آن را تنها به یک صفحه محدود نکنید. گنجاندن توصیفات در هر صفحه از وب سایت شما ترجیح داده می شود، به خصوص برای بازدیدکنندگانی که قصد خرید دارند.
نداشتن زمان و تلاش لازم
ایجاد و اجرای یک استراتژی اثبات اجتماعی ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما نمیتوانید مزایا را نادیده بگیرید. مردم اغلب تصمیمات خرید خود را بر اساس نظرات دیگران قرار می دهند. اگر زمان و تلاش خود را صرف اثبات اجتماعی کنید، نتیجه خواهد داد.
نمی توان ارزش شواهد اجتماعی در برندسازی و بازاریابی را اغراق کرد. شرکت هایی مانند رولکس و اپل با موفقیت محصولات خود را از طریق اثبات اجتماعی، مانند تاییدیه افراد مشهور، به فروش می رسانند. شما ممکن است از رقبای خود جلوتر رفته و در سال آینده با تبدیل اثبات اجتماعی به یکی از اجزای کلیدی تلاش های بازاریابی خود، تأثیر بیشتری بر بازار هدف خود داشته باشید.